Sunday 1 December 2013

A new life, a new lease :)

Assalamualaikum Warahmatullahhi Wabarakatuh

Well hello there ! Take a deep breath . . . . exhales it. It so fresh. Haaaaa ! Btw, saja bagi tajuk tu ; a new life,a new lease - kehidupan baru, nafas baru. Yup ! Setelah apa yang berlaku sebelum ni, telah mengubah banyak benda. Its changed positively. Alhamdulillah, syukur. Allah masih sayangkan aku. Allah memberi kesedihan pada aku before ni sebab nak tunjukkan kebahagiaan yang aku kecapi sekarang ni. Dan kebahagiaan ini lah membawa aku lagi dekat pada Allah. Sebelum ni aku alpa, terleka dengan kenikmatan dunia. Sebagai balasan, aku sendiri yang mendapat penderitaan tersebut. Allah sayang akan hamba-Nya. Sebab tu Dia turunkan macam-macam ujian supaya kita berbalik pada-Nya untuk memohon pengampunan dan pertolongan. 

Dan aku dah bukak buku baru. Dunia baru, kehidupan baru dan nafas baru. Ecehh ayt diaa . . . .  Make the mistakes of the past for guidance and instruction to survive in the future. Yaaa ! Jangan jadikan ia sebagai satu alasan dan penghalang untuk terus hidup. Semuanya baru bermula daripada pagi tadi. Pegi jogging, take a fresh breath. Semuanya indah dan nyaman. Ciptaan Allah memang cantik dan indah-indah belaka.  Zalikal fadhlum minallah . . . . . 


Check it out ! Otw nak pegi jogging. Menyempat lagi tuu . . .  smile without tears . . . ikhlas 



Booo ! >_<





Say, CHEESE ! : DD



Tidak mengharapkan apa-apa. Hanya mendoakan yang terbaik untuk saya  di dunia mahupun  di akhirat. Doakan kesihatan saya, kesejahteraan dan sentiasa mendapat rahmat dan keredhaan ilahi. Alhamdulillah. Aminn. Terima kasih. Syukran bi jiddan. Thank you. Arigatou. Wish me luck ! JB fogheba <3 
Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment